یادداشت‌ها و مقالات شخصی

رمز گشایی از تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

همانطور که قبلا نوشتم هنوز بر این باورم که حمله اسراییل قطعی است اما تبلیغات و رجز خوانی آنها بیشتر از شدت حمله است.
یواف گالانت وزیر دفاع اسرائیل، در یک پیام ویدئویی گفته پاسخ تلافی‌جویانه کشورش به حمله موشکی ایران، “کشنده، دقیق و غافلگیرکننده” خواهد بود.
چهار نکته در این خصوص قابل ذکر است:

۱- رعب افکنی بخشی از عملیات روانی صهیونیستهاست بنابر این انتخاب این واژه ها حساب شده است . اساسا تیم رسانه ای و تبلیغاتی نتانیاهو بسیار دقیق و‌حرفه ای کار می کنند.اگاهی دقیق از ترفندهای روانی و رسانه ای آنها ضروری است.

۲- به کار بردن واژه کشنده یا مرگبار یعنی حمله احتمالی اسرایبل تلفات خواهد داشت و این یعنی قطعی بودن پاسخ متقابل ایران و آغاز برخورد پینگ پنگی. اما این به معنای جنگ تمام عیار نیست .

۳- دقیق: یعنی نقاط مشخصی هدف قرار خواهد گرفت رسانه های اسراییلی مدعی اند اماکن نظامی و اطلاعاتی بویژه پایگاههای موشکی هدف قرار خواهدگرفت. ظاهرا گفتگوی تلفنی نتانیاهو با بایدن برای اطمینان دادن به امریکا بوده‌ که سایت های نفتی و‌گازی و‌هسته ای هدف نیست.

۴- غافلگیر کننده یعنی اینکه در خبر رسانی ها عملیات فریب وجود دارد. میگویند نقطه A امانقطه Bرا می زنند. من احتمال اقدامات همزمان تروریستی صهیونیست‌ها و خرابکاری سایبری همزمان را هم در داخل ایران می دهم و البته حملات سنگین به نیروهای مقاومت در لبنان و یمن و منحرف کردن ذهن تصمیم گیران به چند بحران همزمان .

۵-شوم ترین نقشه اسراییلی ها که به آن اشاره ای نمی کنند پیشبرد درگیری به گونه ای که آمریکا را هم وارد درگیری و تنش کنند . تصمیم گیران کشور باید ضمن دفاع قاطع و محکم و کوبنده در برابر هر تجاوز احتمالی مراقب باشند به هر دلیلی وارد بازی شوم صهیونیست‌ها برای گسترش دامنه درگیری ها نشوند. سفر وزیر خارجه به کشورهای عربی اقدام به موقع و هوشمندانه‌ای است .اسراییل به خوبی می داند که در هماورد نظامی حریف ایران نیست و فقط با ائتلاف سازی اضطراری امکان نجات از این مهلکه را دارد.

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا