موسسه مطالعات و بررسی‌های سیاسی و رسانه‌ای اندیشه و قلمیادداشت‌ها و مقالات شخصی

زیان های نامتناهی تحریک رژیم گرگ صفت در عملیات طوفان الاقصی

از اخبار و تحلیل ها اینگونه برداشت می شود که اسراییل از یکسال قبل محلهای اقامت سید حسن نصرالله را شناسایی کرده بود و حتی بعد از عملیات مشکوک و زیانبار هفت اکتبر که خسارت بالابی به جبهه مقاومت و ایران وارد کرد قصد ترور حسن نصرالله را داشته و حتی هواپیماهای بمب افکن هم بلند شده بودند اما به فرمان امریکا عملیات ترور دبیرکل حزب الله لغو شد .اما این بار فرمان پرتاب هشتاد بمب دو تنی به محل جلسه سید را نتانیاهو از نیویورک صادر کرد.گفته می شود مجموعه اقدامات منتهی به ترور ۲۷ سپتامبر از سال ۲۰۱۲ در واحد ۸۲۰۰ موساد آغاز شده بود.
احتمال نفوذ موساد در تشکیلات حزب الله و‌ایفای نقش یک جاسوس در عملیات اخیر بسیار جدی است.
اقدامات چند روز اخیر اسراییل نشان می دهد بعد از چند سال فاز کار اطلاعاتی فاز کار عملیاتی و‌نظامی آغاز شده و ادامه خواهد داشت.
نگارنده یکسال قبل و بعد از عملیات طوفان الاقصی پیش بینی هایی کرده بودم که متاسفانه درست از اب در آمد.

 

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 13 =

دکمه بازگشت به بالا