یادداشت‌ها و مقالات شخصی

‏جامعه شناسی کفن پوشان

 

‏بعد از سه سال که با وجود انواع و‌اقسام مشکلات درکشور هیچ خبری از کفن‌ پوشان نبود شنیدم قراره این جماعت همین روزها علیه آنچه بی حجابی خوانده شده تجمع کنند. اما سوال اینجاست وقتی انواع ناکارآمدی عملکردی و انتصاب سُفها و مفاسد رخ می داد اینها کجا بودند؟
‏من عرض می کنم پشت سر این ساده لوحان همان سفها و مفسدینی هستند که الان دست شان از سفره چرب و شیرین انقلاب کوتاه شده و با اغتشاش و قانون شکنی می خواهند سهم خود خوانده خود را بگیرند.
‏فتنه جویی اینها به کنار اما ازمقامات مسوول امنیتی و قضایی و انتظامی تعجب می کنم چرا تکلیف این کفن پوشان را روشن نمی کنند ؟ به چه حقی و طبق کدام قانون تعدادی افراد معلوم الحال باید منافع و آبروی کشور را به بازی بگیرند ؟ اگر حق اعتراض هست دیگران هم حق اعتراض دارند
‏نمی شود برای عده ای اتوبوس کرایه کرد و نهار و‌ شام و آب معدنی و ساندیس تدارک دید و شرکت در تجمعات را حسن سابقه در نظر گرفت اما عده ای دیگر را با باتوم و گاز اشک اور بدرقه و دارای سو سابقه کرد. این این رفتارها ضد عدالت و جاده صاف کنی برای ظلم ساختاری است
‏چرا کفن پوشان حتی یکبار در اعتراض به کودکان فقیر محروم از تحصیل تجمع نمی کنند؟ چرا علیه تن فروشی ناشی از فقر فریاد نمی زنند؟چرا علیه مدیران فاسد دولتی اعتراض نمی کنند؟ ازهمه مهمتر چرا وقتی رفقایشان درقدرت هستند خبری از اینها نیست اما همین که دست رد مردم را می بینند رگ گردنی میشن؟
درشرایطی که دشمن صهیونیست مانند مار زخمی زهر پراکنی می کند این افراد و‌گروهها با سازماندهی و پول گزاف در فضای مجازی و واقعی اختلاف افکنی و سم پاشی می کنند دقیقا همان که تل آویو می خواهد.

https://t.me/andishkadeye_kherad

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سه =

دکمه بازگشت به بالا