اسلایدر / مهمترین مطالبیادداشت‌ها و مقالات شخصی

۱۰ شرط برای وزارت بگذارید متقاضیان فعلی فرار می کنند و شایستگان باقی می مانند

اقایان ⁧ #پزشکیان⁩ و ⁧ #ظریف

سلام علیکم

‏برای انتخاب و انتصاب یک مدیرمیانی در بخش خصوصی یا دولتی، تعدادی موسسات تخصصی و علمی با شاخص های معتبر و استانداردبه ارزیابی نامزدها می پردازند و دست کم ۱۰ صلاحیت و شایستگی را در حوزه تفکر و روحیه و ارتباطات و اجرا در فرد می سنجند.چرخ را دوباره نسازید.

‏گذشته از این افرادی را بر صدرامورمردم ایران بنشانید که :

‏۱- ضریب هوشی متوسط به بالا داشته باشند چه بلاها که افراد کودن و خنگ صاحب منصب بر سر ما اوردند

‏۲- چند کشور دنیا را دیده باشند و در توهم نباشند که ما در نوک قله پیشرفت هستیم و جهان بر مدار ما می چرخد.

‏۳- در حد متعارف با زبان و ادبیات و تاریخ ایران اشنا باشند.سخن دانی و سخنرانی خوب
‏پیشکش حداقل بتوانند از روی کاغذ ، متن فاخر را بخوانندو سوژه خنده در فضای مجازی نشوند.

‏۴- دروغگو نباشند. ریشه همه فلاکت ها در دروغ به مثابه گناه و شر اعظم است.

‏۵- در دفاع از مردم و منافع ملی ازهیچ فرد و‌نهادو قدرت داخلی و‌خارجی نترسند. به چشم دیدم که یک تماس فلانی چهارستون بدن عده ای را می لرزاند.

‏۶- توسعه ایران هدف اصلی انها باشد و حداقل ۱۰ کتاب را با دقت درباره مبانی توسعه خوانده و‌فهمیده باشد.مقامی که نفهمد توسعه چیست و‌توسعه گرا
‏نباشد به درد هیچ کاری نمی خورد جز حیف و میل بیت المال.

‏۷-از طبقه و بخشی از جامعه باشد که بعد از انتصاب ، ارتقای رفاهی آسانسوری پیدا نکند یعنی اگر از نظر رفاه و امکانات تنزل نیافت دست کم در همان سطح باقی بماند. همه فسادها از گور مدیران و مقامات تازه به دوران رسیده و‌نوکیسه بلند می شود.

‏۸-قبول کنند مجموعه حقوق و مزایا و امکانات و رانتها و فرصتهای خود را بطور شفاف اعلام و علنی کنند و‌در سامانه ای اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند ومطلع باشند.

‏۹-حداقل ۵۰ نفر انسان متخصص و آبرومند و شریف و نجیب و شناخته شده کتبا تخصص و تعهد انها راضمانت کنند . چه بلاها را که افراد
‏بی بته و بی ریشه بر سر ایران اوردند.

‏۱۰- در ابتدای کار تعهد کتبی و علنی دهد دقیقا چه شاخصی را در کشور و در حوزه کاری خود ارتقا می دهد و‌درصورت موفق نشدن ضمن جبران خسارت کلیه پرداختها و هزینه های دوران مسوولیت از او ستانده خواهد شد.

نتیجه مدیریتی و اخلاقی :

اگر بجای سیاسی کاری و جناح گرایی و پارتی بازی این گونه شاخص ها معیار انتخاب قرار گیرد این سیل تقاضای خدمت!!!! فروکش می کند و فقط معدودی شایستگان کاربلد باقی می مانند و بس. فراموش نکنید فرومایگان پرمدعا همیشه صف اول سهم خواهی هستند . متقاضیان کم فایده و‌پر هزینه و آزمند.

‏تردید نکنید اگر فردی شایستگی های فردی و صلاحیت های تخصصی استاندارد شده و ۱۰ معیار بالا را داشت و بکار گرفته شد با برایند عملکرد این افراد در قالب عملکرد دولت

‏تورم تک رقمی خواهد شد
‏سرمایه خارجی جذب می شود
‏رشد هشت درصدی خواهیم داشت
‏گردشگری رونق خواهد یافت
‏ازبیکاری کاسته خواهد شد
‏با رشد بهره وری هزینه های دولت کم می شود
‏مردم اثر کار دولت را در زندگی خود مشاهده خواهند کرد
‏مهاجرت کم خواهد شد
‏و امید از دست رفته به قلبها بازخواهد گشت و
‏خلاصه زندگی مردم بهتر می شود

‏وگرنه روز از نو روزی از نو
‏از ما گفتن و امیدوارم از شما شنیدن

ایام عزت مستدام
امیر دبیری مهر

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا