یادداشت‌ها و مقالات شخصی

جستارهای انتخاباتی

‏نظر نهایی بنده درباره انتخابات: صریح و بی پرده 

‏⁧ #جلیلی⁩ نماد تحجر و پنهان کاری و شخصیتی ضد توسعه ‌و تعامل با جهان است .رای به او یعنی رای به فلاکت و‌ انزوا و فقر و‌خشم و‌محدودیت بیشتر و ریزش بیشتر مردم از قطار انقلاب  اسلامی. سطح او بالاتر از حراست و گزینش ادارات حساس نیست .  

‏⁧ #زاکانی⁩ از ابتدا صلاحیت نامزدی را نداشت و سطح او بالاتراز فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب نیست همچنان معتقدم شورای نگهبان بابت تایید او از مردم و رهبری عذرخواهی کند.

‏⁧ #پورمحمدی⁩ شجاع و‌مجرب است و اشراف اطلاعاتی دارد.

‏اما این انتخابات برای اومسابقه مقدماتی برای معرفی خود به مردم برای پست بالاتر در سال‌های اینده بود و به نظرم کاملا موفق عمل کرد.

‏⁧ #قالیباف⁩ مدیری توانا و پرتلاش و مصمم و توسعه گراست . از نزدیک شاهدبودم و از این نظر او را تایید می کنم اما دریغا قالیباف با شلوغی اطرافش که اکثرا هم به او هیچ اعتقادی ندارند و فقط طمع ورزانه دنبال چرب و شیرین دنیا هستند امکان موفقیت ندارد. قبلا حضوری هم به او گفتم اما توجهی نکرد و راهمان جدا شد

‏البته الان هم معدودی دستیار وفادار ‌‌و آگاه دارداما مشکل بزرگ‌تر سردار این است که دیگران برای او تصمیم سازی می‌کنند و آن دیگران «علیه السلام» ‌نیستند.

‏⁧ #پزشکیان‌⁩ توسط جمع کثیری‌از تشنگان قدرت وثروت‌به نام‌اصلاح طلب احاطه شده و البته قلیلی مدیران خبره و

پاکدست و مجرب و ملی گرا هم کنار او هستند مانند ظریف . شخص پزشکیان فرد پرهیزکار و مصمم و روشن اندیش و مردم داری است اما فاقد ایده و برنامه حکمرانی است. با فرض موفقیت در انتخابات امکان انجام بسیاری از توقعات مردم را ندارد و‌ همانطور که بارها گفتم حداکثر ۲۰ درصد امکان بهبود اوضاع را دارد و بهتر است بگویم ۲۰ درصد امکان جلو تخریب بیشتر را می گیرد که آن هم با موانع روبروست .بویژه که خشم تندروها از شکست احتمالی قابل تصور است .

‏اما رای به ⁧ #پزشکیان⁩ با همه ملاحظات و از جمله استیلای اصلاح طلب های فرصت طلب ، یک مزیت و امتیاز دارد و‌ آن هم زنده نگهداشتن نور امید در قلب ما ایران دوستان توسعه گرا و عدالت طلب است ما ایرانیانی که از اصلاح طلب و اصولگرا گذر کردیم و به اینده فرزندان ایران می اندیشیم که بتوانند در رفاه و آزادی،  زندگی اخلاقی و عزت مندی داشته باشند و آبروی از دست رفته ایران را بازیابند .

به همین دلیل روشن دعوت می کنم اولا فردا حتما #رای بدهید ثانیا با در نظر گرفتن توضیحات بالا  نامزد اصلح از نظر من  ⁧ #مسعود_پزشکیان⁩ است.

**************************

۱– جامعه‌ی کنار ایستاده و به اصطلاح غیر سیاسی ، خشمگین ترو‌مایوس تر از چیزی است که ما جامعه‌ی وسط ایستاده و‌مثلا سیاسی تصور می کنیم . مجال پیدا کند سیلی های محکمی بر گوش ما می زند.⁧ #انتخابات ⁩ یکی از آن مجال هاست وگرنه هر روز با سبک زندگی خود به ما سیلی می زند.بیدار شویم بیدار شوند

************************

‏۲ – با نتایج اولیه معلوم شد هشدارهای ما چقدر جدی بود و خطر بر سر کشور سایه انداخته …سایه جلیلی پا به پای پزشکیان میاد 

‏ حق قالیباف این نبود که اینگونه بازی جلیلیتی ها را بخورد و اینگونه اعتبار خود را حراج کند و اخر هیچ . باز هم توانایی اجرایی قالیباف قربانی مشاورین نابلد شد

******************************

۳-‏به نظرم با رشد فناوری باید نظام انتخابات طوری باشه که هر واجد رای بتواند به دو یا سه نفر با تعیین اولویت رای دهد و مثلا اولویت دوم او هم نصف رای محاسبه شود و نفر سوم ۲۵ درصد رای. اگر الان اینطور بود من به ⁧ #پزشکیان ⁩ و ⁧ #قالیباف ⁩ و ⁧ #پور_محمدی ⁩ رای می دادم تا رای ⁧ #جلیلی ⁩ پایین بیاد

***************************

۴- انتخابات عرصه خواستن و‌نخواستن است

 این روزها کار اصلی من قانع کردن تحریمی ها برای رای دادن و مشارکت بود. صادقانه عرض می کنم حتی یک دلیل عقلانی و‌موجه و‌منطقی برای سخن خود ندارند . پشت عواطف خود پنهان شده اند . از حکومت خشمگین هستند از عملکردها ناراضی هستند داغ دیده اند تصاویر خشونت در خیابان از جلو‌چشمان آنها 

رژه می رود. چای دبش و پرونده های فساد را در ذهن دارند ‌‌و با وضع کودکان کار مقایسه می کنند . فریبکاری ها و‌ دروغ ها را به یاد دارند. پشت این دردها خشم پنهان شده اما نتیجه گیری از آنها کاملا غلط است که کنار بکشند و از فرصت انتخابات برای اعمال حق شهروندی خویش استفاده نکنند

این دوستان هنوز باورندارند کشور مال ماست همه چیز مال ماست برای مردم است برای ایران است اگرحقوقی ازما پایمال شده یا از دست رفته باید آن را پس گرفت منتظر اینکه از خارج کسی حقوق ما را بستاند توهم است و اینکه حق خوران منصف شوند اشتباه است بایدازهمه فرصتها از جمله انتخابات بهره برد

رای ما دو پیام دارد اینکه چه می خواهیم ‌و چه نمی خواهیم .اگر خواسته ها و  نخواسته های ما پشتوانه رای اکثریت داشته باشد با سربلندی و افتخار و قدرت بیشتر برای احقاق حقوق ملت و توسعه ایران گام برخواهیم داشت . باز هم هر طور صلاح می دانید.

*********************************

۵- این شش میلیون رای سرنوشت ساز

‏برآورد مشارکت بین ۴۵ تا ۵۵ درصد است .

‏۶۱/۵ میلیون واجد شرایط رای هستند . 

‏۴۵ درصد حتما شرکت می کنند یعنی حدود ۲۷/۵ میلیون نفر

‏و احتمالا همین تعداد و‌درصد هم شرکت نمی کنند. می ماند ۱۰ درصد بسیار سرنوشت ساز که حدود شش میلیون نفر می شوند .

این قشر خاموش تعیین کننده سرنوشت انتخابات فردا هم از نظر میزان مشارکت خواهد بود هم از نظر انتخاب رییس جمهور . اگر بیایند و رای بدهند مشارکت بالای ۵۰ درصد و ⁧ #پزشکیان⁩ منتخب خواهد شد . زیرا رای شکاکین در صورت تصمیم به رای پزشکیان است .در غیر این صورت  ⁧ #انتخابات⁩ به دور دوم می رود و احتمال پیروزی رقیب اصولگرا بالا خواهد رفت.

************************************

۶- یک رای ارزش آخرت فروشی ندارد 

طرفداران ⁧ #سعید_جلیلی ⁩ لطفا پاسخ بدهند:

‏نظر ایشان درباره کتک زدن دختران و زنان در خیابان چیست؟ چرا موضعی نگرفته  و‌محکوم نکرده ؟ درباره فیلترینگ چه نظری دارد؟ درباره پشت پرده چای دبش چه نظری دارند؟ درباره کاسبین تحریم به قیمت فلاکت مردم  چه نظری دارد؟ 

برادر ایشان چرا درصداوسیما به حذف و باندبازی به نفع جریان پایداری رو آورد و سعید خان تایید کرد؟ موضع ایشان در انتصابات جناحی افرادنالایق در دولت چیست ؟ درباره حلقه مقداد چه نظری دارند ؟ تا این پرسشها پاسخ داده نشود یعنی ایشان  در همه این ظلم ها و فسادها شریک است.

ما کل دنیای شما را به بهای یک لحظه غضب الهی نمی خواهیم حالا بیاییم اخرتمان‌را برای یک رای بفروشیم.

*******************************

۷- ‏میز غذای ⁧ #انتخابات ⁩ در ایران چند گزینه ای نیست که هر چی میل داری و برات مفیده انتخاب کنید. یک نان و‌پنیری هست به نام ⁧ #پزشکیان ⁩ و بس . اگر از همین هم بخاطر نبود حق انتخاب بگذری گزینه ای برای خوردن که نیست هیچ ، بلکه توسط جریان تندروی گرسنه و درنده خو میل خواهید  شد. انتخاب با شماست

 

دکتر امیر دبیری‌مهر

امیر دبیری مهر متولد 1356 در تهران، دانش اموخته علوم سیاسی در مقطع دکتری است و از سال 1374 تا کنون در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای به پژوهش و تدریس مشغول است. وی تا کنون پژوهش‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و گفتگوهای مطبوعاتی و رادیویی - تلویزیونی متعددی انجام داده است که دسترسی به برخی از آنها از طریق درگاه اینترنتی اندیشکده خرد میسر شده است. ریاست انجمن اندیشه و قلم از جمله مسئولیت‌هایی است که این عضو پیوسته انجمن علوم سیاسی ایران هم اینک عهده‌دار آن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا