اهمیت اموزش ارتباطات برای رستوران دارها و کافه ها
احتمالا در خیلی ازرستوران ها مانند #درکه این تابلو را دیدید که از آوردن غذا خودداری کنید این یعنی شما مجبوریداز ما خرید کنید در حالی که اکثر میز و تخت ها هم خالیه.این کسبه باید اموزش ببینند بجای اینکار برای تخت و میز اجاره معقول تعیین کنند .هم درامد بیشتر و هم احترام به #مشتری
کسبه در ایران بیشتر از هر صنفی به مشاوره های ارتباطی نیاز دارند… این یکنمونه که بارها مشاهده کردم و از اینکه این صنف شریف با ندانم کاری مشتریان خود را از دست می دهند و سود کمتری بدست می اورند متاسف می شوم ..
نمونه های دیگر هم هست مثلا کافه دار نباید تصور کند مشتری موظف است برای نشستن در محیط کافه حتما سفارش بدهد می تواند سفارشی ندهد اما مبلغی معقول و منصفانه بابت شارژر زمان پرداخت کند…انچه مهمتر است احترام به مشتری است و ایجاد محیطی دلچسب برای مشتری است .
استارباکس نمونه موفق این کسب وکار در عرصه جهانی است .شما در استارباکس نه محدودیت در نشستن دارید ونه الزامی برای سفارش قهوه…شعار استارباکس هم همین است که محیطی رام و دنج برای شما فراهم کرده