چرایی بی اعتنایی زنان و دختران پاکدامن ایرانی به شیوه منسوخ تبلیغ حجاب
سستی استدلال های امثال حاج اقای قرائتی و امامان جمعه و جماعت که تکثر مسوولیت ها و مشاغل فرصت مطالعه وسیع در علوم اجتماعی را از انها ستانده باعث شده اکثریت نسل جوان از حجاب رسمی و قالبی رویگردان شدند…پرسش من از حضرات این است که کدام نظریه علمی و تحقیقی اثبات کرده که زنان لزوما برای جلب نظرمردان یا اصطلاحا تبرج به اراستگی خود توجه می کنند؟ متاسفانه نگاه سنتی و قبیله ای و عشیره ای به زنان نگاهی ابزاری است و زن را بدون استفاده و تلذذ مردها نمی تواند تعریف کند…و همه ی اشکال عدم نفوذ کلام روحانیان در زنان و دختران امروزی همینجاست که فردیت و زنانگی برای صاحبان تریبون های رسمی محلی از اعراب ندارد…واقعا خیلی مایل هستم ۱۰ نفر از تئوریسین های این جریان معرفی شوند و من از انها سوال کنم چند نظریه جامعه شناختی را می توانند نام ببرند ؟ چند کتاب در حوزه علوم اجتماعی خواندند که اینچنین هل من مبارز می طلبند؟برای همین با وجود میلیاردها تومان پول و زر و هزاران درفش گشت ارشاد و میلیون ساعت اموزش رسمی در مدارس ؛ مساله حجاب به یک موضوع محل نزاع اجتماعی تبدیل شده …حاج اقاهای عزیز اکثر زنان فطرتا زیبایی و زیبا بودن را دوست دارند و تلاش برای زیبا بودن انها اصلا و ابدا برای جلب و جذب مردان نیست .مگر شما زنان و دختران محجبه و مومنه زیباو اراسته ندیدید؟ حجاب داشتن و بی حجابی ربطی به زیبایی و اراستگی ندارد…به همین خاطر حد و حدود حجاب درجوامع اسلامی تابع عرف است نه فقه و شرع… حتی در لبنان و فلسطین هم قرائت نظام اسلامی از حجاب طرفداری ندارد…
اما نکته مهمتر اینکه لال باد زبانی که زنان و دختران ایران را بی حجاب و حجاب گریز معرفی می کند ..زنان و دختران ایرانی اکثرا اهل عفاف و حجب و حیا هستند همانهایی هستند که با همین حجاب در شبها ی قدر استغاثه و توسل می کنند و در سوگواری محرم اشک می ریزند..چرا ان زمان عزیز و محبوب هستند اما در مواقع دیگر ذلیل و مغضوب . اینها از حجاب رسمی و تعریف شده و تحمیلی یک طبقه خاص رویگردان هستند و حد و حدود حجاب را خودشان و متکی بر اعتقادات و عرف جامعه تعریف می کنند و تعریف مردانه و قشری از حجاب را حرف زور می دانند..متاسفانه قشری از جامعه با تکیه بر زور حاکمیت می خواهد سلیقه پوششی خود را بر جامعه تحمیل کند و این به ستیز و شکاف در جامعه منجر شده و حکومت هم بجای نقش پدری و بی طرفی خود را در یک طرف دعوا قرار می دهد که کاری کاملا اشتباه است …
اگر بعد از خواندن این عبارات میخواهید بگویید زنان غلط می کنند حد و حدود حجاب را خودشان تعریف کنند من دیگر حرفی ندارم زیرا پاسخ زنان مخالف نیز همین است که دیگران غلط می کنند اقا بالاسر ما باشند و باب گفتگو بسته خواهد شد و اب به اسیب مسیح علی نژاد ریخته خواهد شد. اگر می گویید رعایت حجاب رسمی قانون است عرض می کنم قانون وحی منزل نیست و قابل تجدید نظر و اصلاح و تکمیل است ضمن اینکه صدها قانون معطل مانده در کشور هست چطور این که کلی مخالف دارد لازم الاجرا شده
اما اگر ذره ای توان استدلال در طرفداران حجاب رسمی و اجباری و قانونی و از بالا به پایین وجود دارد این گوی و این میدان فضای گفتگوی محترمانه را باز کنید تا ببینید چه سخن ها خواهید شنید…