اسلایدر / مهمترین مطالب
پرسشهای ازمون تولید محتوا و جریان سازی خبری در فضای مجازی
بسمه تعالی
پرسشهای ازمون تولید محتوا و جریان سازی خبری در فضای مجازی
۱۸ آذرماه ۱۳۹۶
ویژه دبیران و سردبیران معاونت سیاسی صدا وسیما
زمان ازمون : ۶۰ دقیقه
فقط به ۴ سوال پاسخ دهید و هر سوال 5 نمره دارد
- دور راهبرد اصلی در جریان سازی خبری را نام برده و پاسخ دهید در خصوص فعال شدن سلبریتی ها در زلزله کرمانشاه کدام راهبرد و چگونه می توانست به جریان سازی مفید به حال اسیب دیدگان منجر شود؟
- نقش تحلیل و شناخت ماهوی از تحولات و رویدادها در جریان سازی خبری چیست ؟ برای مثال ایا می توان با استناد به سخنان و مواضع نامتعارف ترامپ او جریان سازی خبری مبنی بر نادان و احمق بودن رییس جمهور امریکا ایجاد کرد؟
- مهمترین محورهای جریان سازی خبری علیه نظام اسلامی مربوط به چه حوزه هایی است و رسانه های داخلی چگونه ممکن است بدون اینکه اگاهی داشته باشند نقش مکمل جریان سازی دشمن را ایفا کنند؟
- با ذکر کارکردهای اصلی رسانه ها در جهان امروز درباره مهمترین نقش شهروند- خبرنگاران در جریان سازی خبری و نسبت ان با کارکردهای نوین رسانه با مثال توضیح دهید؟
- درباره جریان سازی شبکه خبری العربیه در رویدادهای استعفای سعد حریری و کودتای نرم علیه شاهزدگان سعودی مختصرا توضیح دهید.
- سه نمونه از برند سازی شخصی موفق و مثبت در فضای رسانه ای ایران و سه نمونه از برندسازی ناموفق و منفی نام برده و مسولیت رسانه ملی را در این فضا بین کنید ؟
موفق و موید باشید
امیر دبیری مهر